Posted by : Bogdan Ciochina marți, 1 septembrie 2015


De curand Microsoft s-a lansat  ultima versiune a sistemului de operare Windows, numita Windows 10. Si asa toata rulmea ori si-a facut uprade la versiunea 10 ori l-au descarcat de pe celebrele site-uri de descarcat 'legal' (torrente). O&O ShutUp10 este un program foarte asemănător cu DoNotSpy. Aceste ne ajuta sa aflam in Windows 10 caracteristicile care colecteaza si partajeaza date de tot felul, mai putin cele personale, dar in prezenta carora nu ne simtim tocmai in largul nostru. Acest soft gratuit ne ofera o lista vasta de aplicatii din Windows 10 la care putem renunta.


  • Camera in logon screen (care îmi permite să mă loghez în PC fără a tasta o parolă).
  • Input personalization (pentru că scriu mult și am nevoie, la fel ca pe Android, ca sugestiile să fie de cea mai bună calitate și să includă termenii și cuvintele pe care le folosesc cel mai des.
  • Cortana (pentru că mi-e mai ușor să-i cer Cortanei să facă ceva, de exemplu să creeze un memento în calendar, decât să deschid eu aplicația Calendar și să mă apuc de tastat.
  • Windows Update P2P (pentru că vreau ca update-urile să se descarce, la fel ca în Linux, de la cea mai apropiată sursă, nu din cel mai îndepărtat datacenter de pe glob).
  • Automatic Windows Updates (fiindcă mi-e mai ușor ca Windows să descarce și instaleze actualizările în mod automat, decât să le caut eu manual la un interval de câteva zile).
  • Search With Bing (pentru că la fel ca în Ubuntu, caracteristică foarte apreciată și lăudată de utilizatorii GNU/Linux în momentul implementării sale, vreau să pot căuta chestii pe Internet fără a deschide mai întâi un Internet Browser).
  • SmartScreen (îmi protejează sistemul de malware, îl face mai sigur).
  • App access to calendarcameramicrophonemessage (fiecare dintre acestea caracteristici fără de care unele aplicații care-mi fac viață mai ușoară și pe care le selectez și instalez cu responsabilitate, n-ar mai funcționa la întreaga capacitate.
  • Windows Defender (dar l-aș dezactiva doar pentru a folosi un antivirus de care am certitudinea că face o treabă mai bună)

 Il puteti descarca gratuit de pe site-ul sau oficial.

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

Welcome to My Blog

Afișări ale paginii săptămâna trecută

Popular Post

Blogger templates

- Copyright © Geek Craiova -Robotic Notes- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -